Er gebeurt niks, dus dan maar een digitale pubquiz!
‘Hoe moet dat nou’, zullen ze bij de minor Event Management hebben gedacht toen het coronavirus onverwachts om de hoek kwam kijken. Alle evenementen zijn immers de komende maanden gecanceld.
Gelukkig zijn studente Ellis Koning en haar drie mede-organisatoren niet bij de pakken neer gaan zitten. Integendeel: de digitale pubquiz was het tamelijk briljante alternatief. Lekker bier drinken vanuit huis!
Uiteraard ontbreken de vaste ingrediënten van een pubquiz niet: er is alcohol, er zijn ingewikkelde vragen en er is zelfs een dj die de muziekronde regelt. Alleen deze keer speel je ’t vanuit je huiskamer, en kots je in je eigen toilet in plaats van in de Drie.
Alcohol, ingewikkelde vragen en zelfs een dj die de muziekronde regelt
Morgenavond om 20 uur straalt een Facebookevenement getiteld Digital Pub rechtstreeks je woonkamer in. De studenten Event Management richtten zich op studentenhuizen om zo een groot mogelijk bereik op te bouwen. Studentenhuizen in de lockdown zitten immers al bij elkaar, en zo kunnen deze kluizenaren prima teams vormen.
#jaooklocalswordengesupport
Uiteraard wordt er ook -zoals het een goed corona evenement betaamt- een lokale bierbrouwer bij het geheel betrokken. BaxBier heeft pakketjes met vier speciaalbieren samengesteld, die worden ‘geproefd’ tijdens de quiz. Daarnaast zullen medewerkers van de brouwerij tekst en uitleg geven over wat de studenten naar binnen gieten. Wel zo prettig. Omdat de brouwerij het bier verzorgt, beperkt dit evenement zich tot de Groningse (digitale) markt. Dit komt door de bezorging van de pakketjes speciaalbier, die dus enkel binnen Groningen op de stoep worden gezet.
De hoofdprijs is natuurlijk met je brakke kop de volgende dag uit bed stappen
Deelname kost €14,95 per persoon. En dan denk je misschien ‘da’s best duur’, maar, zo vertelt Ellis ons, ‘alle winst van dit project gaan naar stichting EducAIDed, een partij die sinds 1976 adviezen en organisatie regelt voor particuliere initiatieven in ontwikkelingslanden.
De quiz der quizzen
En waarom jij dan met je studentenhuis mee zou moeten doen? Het antwoord op die vraag ligt voor de hand. Naast dat het ontzettend hip is om deel te nemen aan een digitale pubquiz, krijg je ook ruimschoots de kans om je tanden te zetten in een aantal pittige thema’s: radio, muziek, bierfeitjes, en gecancelde evenementen. Het antwoord op de vragen in de laatste categorie kunnen we alvast verklappen: alle evenementen zijn gecanceld. En voor de strebers zijn er natuurlijk ook prijzen te winnen. De hoofdprijs is natuurlijk met je brakke kop de volgende dag uit bed stappen, maar daarnaast valllen de nummers 1, 2 en 3 ook in de prijzen. Wat deze prijzen precies zijn wordt bekend tijdens de deelname.