Koude glaasjes gaan als warme broodjes
Omdat er altijd wat te vieren is, is de slogan van Icy Shots, een product van vier eerstejaars Commerciële Economie. Myrthe Kuipers, Nienke Kuipers, Madelon de Groot en Daan Hagen vormden één van de vier projectgroepjes die donderdagochtend hun product pitchten: shotglaasjes van ijs. Vier plastic glaasjes die je vult met water, een uurtje in vriezer en klaar zijn je borrelglaasjes. Je drankje blijft ijskoud, je hebt geen afwas en ook geen afval. Een prima product voor een feestje of een festival. Klas CEV1H mocht proeven, proberen en hun mening geven. ‘Een beetje glad, maar lekker koud, heerlijk!’ Lovende de reacties op het oneindige glaswerk. Ook de docenten Kees Rozema en Doreen van Wieren van het Instituut van Marketing Management waren enthousiast. Doreen: ‘Ik was bang dat het glas aan mijn lippen zou blijven plakken, maar dat is niet het geval.’ Kees vindt het een prima glas voor een barbecue: ‘Het kan zo de vijver in.’ De Icy Shots-groep verzekerde de klas dat de glaasjes het een half uurtje volhouden. Ook met alleen sterke drank blijven ze lang genoeg in vorm. Wil je een eigen touch aan je ijsglas geven dan vul je hem met bijvoorbeeld rode wodka, water met muntblaadjes of limonade.
De koude glaasjes gingen als warme broodjes over de toonbank. De voorraad was direct na de presentatie uitverkocht. Via de website kun je ze nog bestellen. Tot 15 juni betaal je 3 euro in plaats van 3,50 euro.