Ga naar de inhoud

Pathé-dildo’s halve prijs

Wij, mensen, hebben geen flauw idee hoe sterk we nou precies zijn. Meten is weten, maar het blijkt erg lastig te zijn om te meten over hoeveel kracht een menselijk lichaam nou écht beschikt. Dit is te wijten (of te danken) aan het effect van adrenaline. Je kent vast wel het verhaal van de moeder en haar zoontje. Een jonge moeder moet haar kind redden van een wisse dood, omdat zoonlief het heeft klaargespeeld om vast komen te zitten onder één van de wielen van auto van driehonderd kilo. In blinde paniek besluit ze om met haar blote handen de auto op te tillen. Na twee minuten staat ze huilend op de stoep, met haar kind in haar armen, levend en wel. Eventjes was ze veranderd in een ultieme powervrouw.

Ik zie in rijtjes van vier welgeteld 24 dildo’s, die als paddenstoelen uit de tafel lijken te groeien

Gek stofje, dat adrenaline. De laatste keer dat ik het effect heb gezien is niet zo gek lang geleden. De setting is de Pathé-bioscoop in Groningen, de film is net afgelopen. Als ik de zaal uitloop, zie ik een tafel. Een dame met een kek rood kleurtje in d’r haar strekt haar armen over de tafel om de aandacht van het toestromende publiek te richten op haar verkoopwaar. Mijn blik gaat naar beneden, op de tafel zie ik in rijtjes van vier welgeteld 24 dildo’s, die als paddenstoelen uit de tafel lijken te groeien. Na een korte observatie zie ik dat de knotsen op grootte zijn gesorteerd, wat me nogal zorgen baart, aangezien zelfs de kleinste van het gezelschap al een deuk in mijn ego slaan.

Als ze klaar zijn met Magic Mike, tegen gereduceerd tarief, zijn ze lekker opgewarmd, kassa!

In de directiekamer van de Pathé is diep nagedacht over concepten die de inkomsten zouden moeten verhogen. Een slimme marketingjongen zal iets hebben opgemerkt in de geest van: ‘Hé, ik heb het. Laten we Ladies Night 2.0 doen. Draaien we zo’n softpornofilm als Magic Mike, tegen een gereduceerd tarief uiteraard.’ Snel liet hij statistieken zien die onomstotelijk bewezen dat vrouwen dol zijn op gereduceerde tarieven. Er klonk instemmend gebrom in de directiekamer. ‘Dus als ze dan klaar zijn met de film zijn ze een al beetje opgewarmd, ziet u. Als we nou een deal sluiten met de Christine le Duc, kunnen zij gebruik maken van ons pand om hun producten te verkopen, verdienen wij er lekker geld aan. Kassa!’ Over details werd niet gesproken in de directiekamer, en zo vonden 24 rubberen piemels hun weg naar Pathé.
De marketingjongen bleek inderdaad pienter te zijn want de speeltjes gaan als warme broodjes. Een klein jongetje kijkt gefascineerd naar een wat groot uitgevallen model, en vraagt netjes of hij ’m eventjes mag vasthouden. Zijn moeder kijkt op dat moment verschrikt op van haar mobieltje, de adrenalinerush spat uit haar wijd opengesperde ogen. Ze schept met één arm haar kind de lucht in en baant zich een weg naar de uitgang, terwijl ze roept dat haar kindje hier toch echt veel te jong voor is. Tegen wie roept ze dat eigenlijk? Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de verkoopster zojuist probeerde om een knulletje van vijf een dildo aan te smeren. Gek stofje, dat adrenaline.