Beter op Papier: Nick Boer
Nick Boer is columnist bij HanzeMag, maar niet voor lang meer. Hij is bezig met het opzetten van zijn eigen bedrijf Llorem Ipsum. Daarnaast is hij net afgestudeerd aan de opleiding CMD en voelt hij zich enigszins bedrogen. Een goed bouquet aan onderwerpen zo in deze aflevering van BETER OP PAPIER.
Wat doe je als je favoriete HanzeMag-columnist stopt? Dan nodig je hem uit in je podcast om twee uur lang te ratelen over nugget-porn, vorarefilie en Tempation Island – duh, no brainer. Nick zag dat wel zitten en zo’n vier weken na onze uitnodiging komt hij rustig de trap van DATkantoor oplopen.
We trappen het gesprek af met the elephant in the room, oftewel het een beetje verontrustende gegeven vorarefilie en Nicks dagelijkse struggles daarmee. Zo geeft hij voor de live-uitzending aan onze Floor door dat hij graag fantaseert over in z’n geheel opgegeten worden door een mens, dier of fantasiefiguur. What up met dat, Nick?!
Ik ga niet weg. Ik stop alleen met mijn column. Het is nu wel mooi geweest
‘Ja, vorarefilie ja. Dat klopt, dat is een fantasie van mij. En ik wil wel even verduidelijken dat ik dus niet echt opgegeten wil worden. Dat is kannibalisme en ja, dat vind ik griezelig. Vorafilie is echt in één keer opgeslokt worden door iets.’
‘Sommigen willen dat het bijvoorbeeld een vagina is die ze terugneemt in de baarmoeder.’ Wat is het concreet voor jou? ‘Meer een gevoel. Lekker strak ingepakt zitten in de dekens terwijl mijn vriendin me extra aandrukt.’ Als in een cocon? ‘Precies.’ Oké, deze hebben we getackeld.
Na vier jaar lang elke week vierhonderd woorden van pure joy te hebben geleverd aan HanzeMag, is het tijd voor iets nieuws. Maar Nick, wat superjammer dat je gaat! ‘Ho, ho! Ik ga niet weg. Ik stop alleen met mijn column. Het is nu wel mooi geweest. Elke week weer iets onderzoeken en er over schrijven is leuk, maar het is wel een keer klaar.’
Voor degene die nog nooit iets van deze boy gelezen heeft, check dan dit stukje pracht over nugget-porn, of trakteer jezelf op een glimlach met deze column over zijn kat Sally. ‘Vooral dat stuk over nugget-porn was heel vermakelijk om te onderzoeken.’
‘Maar mijn stuk over Sally is ook een favorietje. Dat is mijn kat die ik gekregen heb van een vrouw op een parkeerplaats in Frankrijk. Dat maakt het al mooi.’ Hij knikt even en stuurt het gesprek een andere kant op. ‘Het is nu tijd voor andere dingen. Journalistiek trekt me nog wel, maar zo ook mijn nieuwe bedrijf Llorem Ipsum.’
Wat zou er door zo’n jongen heen gaan als hij daar op het bed ligt, zichzelf slaand, roepend?
Wacht, voordat we doorgaan op je bedrijf – wat vast en zeker megaspannend is – de dringende vraag van side kick Deejay Irie: heeft je kat ook een Instagram-account net als Shaniqua Latoya van Liselot Jaspers Focks? Oh Irie wat ben je scherp als een Hatori Hanzo aan mijn zijde met deze ingeving. ‘Jazeker heeft ze die. LeuKat69.’
Ons gesprek gaat feilloos van katstagrammen naar een diepte-analyse van Temptation Island. Want hey, hoe echt is reality-tv en waarom kijken zoveel hoogopgeleiden deze tjak? We hebben verschillende ideeën die elkaar weten te vinden. Van traditionele genderrollen uitgelicht in hun rauwste vorm tot Sidney. ‘Die is geweldig’, lachje, ‘wat zou er door zo’n jongen heen gaan als hij daar op het bed ligt, zichzelf slaand, roepend?’
Het bruggetje tussen reality-tv en de werkelijkheid is gemaakt. Nick is afgestudeerd – bijna dan ten tijde van deze opname – en wat komt er nu na vier jaar veilig door de gangen van de Hanzehogeschool te hebben gelopen? ‘Llorem Ipsum.’
‘Dat is mijn bedrijf die ik samen met mijn vriend Storm heb opgezet. Zie het als sociaal verantwoord ondernemen met net afgestudeerd talent van mijn opleiding.’ Bij Communications Multimedia Design zijn degene die het afmaken als het goed is toppers in reclame, marketing en communicatiesystemen.
Wanneer iemand van het managementteam je in de wandelgangen ‘de jongen met een mening’ noemt, dan gaat er iets fout
Nick en Storm geloven er heilig in. Ze staan nu nog maar net aan het begin en de jonge ondernemers kunnen niet wachten op hun eerste klant. ‘Het lijkt me mooi om toffe, niet conventionele campagnes op te zetten voor start-ups. Het hoeft niet veel te kosten. We beginnen nog maar net.’ Dus voor-een-dubbeltje-op-de—eerste-rij-ondernemers, sla uw slag!
Zo tegen het einde van ons gesprek komen we aan bij een gevoelig punt. Iets wat onze gast dwarszit. Nick gaat met gemengde gevoelens weg bij de Hanzehogeschool. Hij voelt zich enigszins bedrogen door zijn studie CMD en volgens de schrijver zijn er meerdere mensen die dat vinden.
‘Wanneer iemand van het managementteam je in de wandelgangen ‘de jongen met een mening’ noemt, dan gaat er iets fout.’ De waarom, de hoe en de wat? Check it out in deze aflevering van BETER OP PAPIER. Enjoy!
S/O naar onze matties van DATmag en tech-team Eric Imthorn, Jasper Bosgraaf en Irie Weergang. Volg ons op Podbean, Soundcloud, Spotify en iTunes. Wees niet skeer, vijf sterren to the max.