Ga naar de inhoud
gemeenteslogan Haren

Haren, het van alles van Groningen

Haren grossiert in fraaie leuzen en pakkende slogans. Allemaal zelf verzonnen, want soms is dat even nodig!

Je kunt een reclamebureau inhuren om een pakkende leus voor je woonplaats te bedenken, maar dan moet je je portemonnee trekken. Bovendien loop je dan nog steeds de kans dat je uiteindelijk wordt opgezadeld met een slogan waarmee je moeilijk uit de voeten kunt. Zoals AlKmaAr prAchtStad of Je Doet het in Doetinchem.

Biertje erbij, een wijntje, en breinstormen maar

Zelf een wapenspreuk bedenken is niet eenvoudig, maar villadorp Haren (Gn.) bewijst dat het verrassend goed kan uitpakken. Twee mensen weten meer dan één en hoe meer creatieve geesten de hersenen laten kraken, hoe meer kans op een lumineuze inval.
Biertje erbij, een wijntje, of twee, en laat de ideeënstorm maar door de breinen waaien.
Dat deden de Harenaren die zich hebben verenigd in het Dorpsfonds Haren (voorzitter: Hanze-lector Marketing/Marktgericht Ondernemen Karel Jan Alsem).
En die brainstorm was nodig. Want Haren, van oudsher bekend als het Wassenaar van het Noorden, heeft net als iedere andere zichzelf respecterende plaats een lijfspreuk. Maar wie kent die spreuk van Haren nou? Niemand, nou ja, veel te weinig mensen.

Haren is voor iedereen bereikbaar.
Dat is inderdaad een prima devies, maar het kan beter, ludieker.

Het helemael van Groningen? Haren.…!

Het resultaat van het creatieve denkwerk van het Dorpsfonds is te bewonderen op reclameborden die men sinds een paar maanden overal in de stad Groningen aantreft.
De campagne is uiterst consequent. De boodschap begint met een korte vraag die eindigt op van Groningen? En het antwoord luidt steevast Haren.…!

Het neusje van Groningen? Haren.…!
Het volle glas van Groningen? Haren.…!
Het buiten van Groningen? Haren.…!
Het helemael van Groningen? Haren.…!
De bijenkorf van Groningen? Haren.…!
De VERRASSING van Groningen? Haren.…!
De lente van Groningen? Haren.…!
De catwalk van Groningen? Haren.…!
Slechts 4 Mijl van Groningen? Haren.…!
De zonzijde van Groningen? Haren….!
De vrijdagmiddagborrel van Groningen? Haren.…!
Het down under van Groningen? Haren.…!
De oevers van Groningen? Haren.…!
De kers op de taart van Groningen? Haren.…!
De hockeyvelden van Groningen? Haren.…!

Ervaar Haren: Haren… altijd iets te beleven

Wie nu nog niet overtuigd is van een bezoek aan Haren, de Groene Parel van het Noorden, moet eens een blik werpen op de site van de winkeliersvereniging van Haren.
Ervaar Haren heet die club, wat op zich ook al een fraaie leus is. Maar dé leus is het niet, want de slagzin van Ervaar Haren luidt Altijd iets te beleven.
En dat is bull’s eye, midden in de roos, zoals blijkt uit het programma dat Ervaar Haren heeft uitgedacht voor 2020.
Fashion dag Haren
Openlucht Bioscoop
Heerlijk Haren
Zomermarkt Haren
Koopzondag Haren
En, mocht er onverhoopt iets niet doorgaan, dan houdt Ervaar Haren je via sociale media op de hoogte, onder het motto: Blijf Haren volgen!

Het is nauwelijks te geloven, maar ook geen ontkomen aan… de slogangrossier van Groningen? Haren….!
En ook nog eens realistisch en bescheiden. Haren de Krant informeerde naar het hoe en wat achter de leus Het mooiste van Groningen? Haren…!
‘Dat is misschien, in alle eerlijkheid, wel wat overdreven’, erkende Emile Koopmans van Dorpsfonds Haren meteen, ‘maar soms is het even nodig.’
Fantastisch, nog twee voltreffers, in één zin!
Haren… in alle eerlijkheid!
Haren… soms is het even nodig!